کارگاه آموزشی تسهیلگران طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیتهای سالمندی برگزار شد

باحضور تسهیلگران سراسر استان کارگاه آموزشی تسهیلگران طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ، صبح امروز  کارگاه سه روزه آموزشی تسهیلگران طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی باحضور تسهیلگران سراسر استان برگزار شد .

زهرا بامری معاون توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت : پدیده سالمندی در کلیه جنبه های زندگی جوامع بشری از جمله در طیف گسترده ای از ساختارهای سنی، ارزشها و هنجارها و ایجاد سازمان های اجتماعی، تحولات قابل ملاحظه ای بوجود می آورد، لذا مقابله با چالشهای فراه راه این پدیده و اتخاذ سیاستهای مناسب در جهت ارتقاء وضعیت جسمی، روانی و اجتماعی سالمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد .

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان افزود : سالمندی یک پدیده طبیعی بوده و به تنهایی باعث بروز بیماری نمی شود اما ارتباط بین سالمندی و بیماری رابطه ای شناخته شده است. در واقع میزان مرگ ناشی از تمام بیمارهای مهم با افزایش سن زیاد می شود و علت این امر بیشتر مربوط به کاهش توانایی افراد سالخورده در پاسخ دهی به فشار خارجی می باشد.

زهرا بامری تصریح کرد : هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح سلامت  افراد در دوران سالمندی ، افزایش آگاهی سلامت دوران سالمندی ، تغییر رفتارهای مربوط به سلامت درزمینه پیشگیری از معلولیتها در دوران میانسالی و سالمندی و ارتقای کیفیت زندگی در دوران سالمندی می باشد .

وی خاطر نشان کرد پس از این کارگاه سه روزه ، تسهیلگران به سراسر استان اعزام می شوند و با زبان بومی و محلی به تبیین اهداف این طرح می پردازند .

کد خبر 119198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد